Przejdź do głównej zawartości

"Za głosem serca" - Monika Gut - Bartosiak



Tytuł: "Za głosem serca"
Autor: Monika Gut-Bartosiak
Wydawnictwo: Novae Res
Liczba stron: 289
Rok wydania: 2017

Miłość nie zna rozsądku i wszystko wybacza, nawet głupotę.



Robert Dobanowski to  nieziemsko przystojny i obrzydliwie bogaty facet, którego pragnie każda studentka. Mężczyzna uwielbia przelotne romanse i ,ku niezadowoleniu młodych kobiet, nie szuka stałego związku.
Olimpia Stanisławska to rudowłosa studentka resocjalizacji. Dziewczyna marzy o romantycznej miłości i jako jedna z nielicznych nie szaleje za Robertem. Olimpii zależy na dobrych wynikach w nauce i studenckie zabawy omija szerokim łukiem.
Na ich uczelni ma odbyć się "bal połowinkowy", a partnerzy dobierani są na zasadzie losowania. Traf sprawia, że Robert i Olimpia mają przyjść razem na bal. Początkowo oboje nie są  tym zachwyceni, jednak w dniu balu wszystko ulega zmianie. Czy para zbliży się do siebie?

Po przeczytaniu opisu spodziewałam się lekkiego young adult z wątkiem romantycznym i nie myliłam się. "Za głosem serca" to książka na jeden wieczór, gdyż historię Olimpii i Roberta czyta się naprawdę szybko. Zdecydowanie pomaga w tym przyjemny styl pisania autorki i nie skomplikowana fabuła. Nie da się ukryć, że wystarczy przeczytać kilka zdań opisu i już jesteśmy w stanie przewidzieć prawie całą książkę.  Ale, nie myślcie sobie, że "Za głosem serca" to przesłodzona historyjka dwójki młodych ludzi. Znajdziecie w tej pozycji też "łyżkę dziegciu". Ale nie zdradzę Wam nic więcej. Nie chcę spojlerować. Bohaterowie są wykreowani prawdziwie, mają swoje wady i zalety. Olimpia to typowa szara myszka z niską samooceną. Bardzo łatwowierna i naiwna, ale to z nią mogłabym się zaprzyjaźnić. Robert to ten typ faceta, którego nie toleruję. Ma o sobie wysokie mniemanie, ale czy aby na pewno słusznie?
Malutkim minusem tej książki było dla mnie niedopasowanie zachowania bohaterów do ich wieku. Autorka stworzyła historię o osobach 20+, a czasami miałam wrażenie, że czytam o niedojrzałych nastolatkach. Troszkę mi to przeszkadzało, ale mniej więcej w połowie książki zaczęłam się przyzwyczajać.

Podsumowując, przy "Za głosem serca" spędziłam miło kilka godzin. Odprężyłam się i dałam umysłowi odpocząć po ciężkich uczelnianych trudach. Książka idealnie nadaje się dla młodych osób, lubiących przewidywalne historie z wątkiem romantycznym. Lekturę tej pozycji wspominać będę z przyjemnością, ale raczej już do niej nie wrócę.
Stwierdził, że to właśnie jej oczy sprawiają, że jest tak bajecznie, niezwykle piękna. 
 Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Novae Res.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

#Instaserial o ślubie - nie uwierzysz, że to działo się naprawdę

Tytuł: "#Instaserial o ślubie" Autor: Nicole Sochacki - Wójcicka Wydawnictwo: Roger Publishing Rok wydania: 2017 Liczba stron: 253 Ta książka tak naprawdę nie opowiada tylko o ślubie. Samego ślubu jest w niej niewiele. Nicole opisuje w niej swoje przygody, które przeżywała przed poznaniem Kuby. Pokazuje co by było gdyby. Wraca wspomnieniami do czasów odległych i jednocześnie przedstawia przygotowania do ślubu. Gdy wszystko już zaplanowane, wydawałoby się, że nic nie może zepsuć tego wyjątkowego dnia. A jednak, uparta teściowa postawi na swoim, przyszły mąż powie kilka słów za dużo i Nicole zaczyna wątpić, czy ten ślub ma sens. Czy ślub dojdzie do skutku? A może przerażona zachowaniem Kuby Nicole ucieknie z przed ołtarza?  Znacie Mamęginekolog? Tak, to wspaniała ginekolog, która walczy o prawa kobiet w ciąży, pisze rewelacyjne posty medyczne i właśnie wydała drugą książkę. I to nie byle jaką." #Instaserial o ślubie" to kolejna pozyc

5 najciekawszych lektur szkolnych

Szkołę ukończyłam już kilka lat temu. Przez te dwanaście lat edukacji wiele lektur przewinęło się przez moje ręce. Ale czy wszystkie z nich przeczytałam? Czy któreś z nich zostały w mojej pamięci? Każdy wie, że szkolne lektury powinny uczyć. Niestety, większość z nich jest strasznie nudna i każdy uczeń marzy tylko, aby o nich zapomnieć. Postanowiłam wykorzystać fakt, że te czasy już za mną i stworzyć serię postów na temat szkolnych lektur. Zobaczymy czy przypadnie Wam do gustu, mam nadzieję, że tak. Dziś opowiem Wam o 5 lekturach, które czytałam z przyjemnością.  1. "Dżuma" - Albert Camus To książka, którą czytałam z ogromnym zaciekawieniem. Opisy chorujących, jak i tamtejszej opieki lekarskiej były bardzo interesujące. Pozycja ta niesie wiele wartościowych przesłań i napisana jest prostym językiem. Lekturę tę omawiałam w liceum i uważam, że to był idealny czas. Młody dorosły w pełni zrozumie tę pozycję i dostrzeże wszelkie metafory w niej zawarte. Ja do tej pory miło

"Karmelovy popcorn" - Katarzyna Wagasewicz PRZEDPREMIEROWO

Tytuł: "Karmelovy popcorn" Autor: Katarzyna Wagasewicz Wydawnictwo: Novae Res Liczba stron: 230 Sofia jest młodą, ambitną pracownicą agencji reklamowej. Z każdym kolejnym dniem Sofię coraz bardziej  pochłania korporacja.Sofia wikła się w romans z jednym z współpracowników Kobieta zaczyna wplątywać się sieć korporacyjnych intryg i nie zauważa, że traci to co w jej życiu najcenniejsze. Czy cena awansu i namiętnej miłości jest tego warta? "Karmelovy popcorn" to pozycja, która zaintrygowała mnie swoim opisem i zabrałam się za nią, gdy tylko pojawiła się u mnie. Wciągnęła mnie od pierwszej strony, a jej przeczytanie zajęło mi kilka godzin. Historia Sofii ukazuje rzeczywistość jaka panuje w korporacjach. Niestety, ale jest to przykra rzeczywistość. Wiedzieliście, że istnieje stanowisko asystentki asystentki? Ja też nie, a Sofia właśnie taką rolę pełni w agencji reklamowej. Dziewczyna nie ma łatwego startu. W pracy niedoceniania, a rząd Polski oskarża ją o fałsz